🔹امروز نشستی با حضور فرماندار ویژه مهاباد، رئیس شورای اسلامی شهر مهاباد، ریاست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان و جمعی از سرمایهگذاران و فعالان حوزه گردشگری در محل فرمانداری ویژه مهاباد برگزار شد.
🔹در این جلسه، ضمن بررسی ظرفیتهای اقتصادی و گردشگری مهاباد، مهمترین مطالبات و چالشهای سرمایهگذاران مطرح و مورد بحث قرار گرفت.
🔹دکتر آرش شهابی، رئیس شورای اسلامی شهر مهاباد در سخنان خود با اشاره به نقش گردشگری و تجارت مرزی در توسعه پایدار منطقه، گفت: سرمایهگذاران گردشگری تاکنون توانستهاند زمینه اشتغال و امنیت اقتصادی پایدار را در مهاباد فراهم کنند. ضروری است مطالبات این عزیزان مورد توجه قرار گیرد تا با ایجاد اعتماد و رضایت، سرمایهگذاران داخلی و خارجی بیشتری به پروژههای بزرگتر جذب شوند.
🔹وی افزود: آسیبشناسیهای صورتگرفته نشان میدهد یکی از مشکلات جدی در این حوزه، عدم ارتباط کاری منسجم میان بخشهای مختلف گردشگری اعم از اماکن اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری است؛ در حالی که این بخشها میتوانند مکمل هم باشند و در حوزههایی مانند تبلیغات، بازاریابی و معرفی جاذبهها به یکدیگر کمک کنند.
🔹رئیس شورای شهر مهاباد همچنین بر ضرورت نگاه بلندمدت سرمایهگذاران تأکید کرد و گفت: متأسفانه بخش زیادی از گردشگران مهاباد اقامتی کوتاهمدت دارند. اگر میخواهیم ماندگاری مسافران افزایش یابد، باید با معرفی جاذبههای طبیعی، تاریخی، فرهنگی و حتی ظرفیتهای سلامتمحور، شرایطی فراهم کنیم تا گردشگران اقامت طولانیتری در مهاباد داشته باشند.
🔹وی با اشاره به پروژههای در حال اجرای مدیریت شهری خاطرنشان کرد: شهرداری مهاباد در زمینه زیرساختهای گردشگری و اقتصادی اقدامات مهمی انجام داده است؛ از جمله توسعه مسیرهای ورودی، احداث کمربندیها و بهسازی راههای دسترسی. این اقدامات در راستای تسهیل سرمایهگذاری و جذب گردشگر صورت گرفته و انتظار میرود سایر دستگاههای استانی و ملی نیز با تأمین اعتبارات لازم در محورهایی همچون مهاباد–بوکان همراهی کنند.
🔹در ادامه این نشست، سرمایهگذاران حاضر ضمن تشریح مشکلات و موانع پیشروی طرحهای گردشگری، خواستار حمایت بیشتر دستگاههای اجرایی و ایجاد هماهنگی میان بخشهای مرتبط شدند.
🗓 چهارشنبە ٩ مهر ماە سال ١٤٠٤
📍 اداره ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد