پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۱/۲۰ 
next    /  4 prev
ستاد كرونای شهرستان مهاباد تشكیل جلسە داد
ستاد کرونای شهرستان مهاباد تشکیل جلسە داد

🛑 ستاد کرونای شهرستان مهاباد تشکیل جلسە داد//

🌐بە گزارش ادارە ارتباطات شهرداری مهاباد;
روز پنج شنبە ١٩ فروردین ماە ١٤٠٠; جلسە ستاد کرونای شهرستان بە ریاست خدرلو معاونت استاندار و فرماندار ویژە شهرستان مهاباد، دکتر سید جمیل قادری شهردار و سایر مسئولان ادارات سطح شهر در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار گردید.

🔹عارف خدرلو معاونت استاندار و فرماندار ویژە شهرستان گفت: همزمان با افزایش خطر انتشار گسترده ویروس کرونا در این شهرستان که با تغییر وضعیت زرد به قرمز از دیروز آغاز شده است و همه ما ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم و تخطی از این قاعده، قابل پذیرش نیست چرا که سلامت مردم برای ما در اولویت قرار دارد.

🔹وی با بیان اینکه هم اکنون با ویروس کرونا وارد یک جنگ تمام عیار شده ایم افزود: عادی انگاری و بی توجهی برخی از شهروندان نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی موجب تشدید شیوع این ویروس در این شهرستان شده است.

🔹وی با اشاره به ورود این شهرستان به پیک چهارم این بیماری افزود: تجربه یکسال گذشته نشان داده است هرگاه مردم پای کار آمده و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده اند شیوع این ویروس نیز فروکش کرده است.

🔹در ادامە امام جمعه مهاباد با بیان اینکه شیوع کرونا به وضعیت خطرناکی رسیده است گفت: همدلی و همبستگی بین مردم و مسئولان ایرانی در مقابله با کرونا که در دنیا الگو است.

🔹امام جمعه مهاباد همچنین نسبت به رعایت نکردن شیوه نامه بهداشتی در میدان استقلال این شهر که مرکز خرید و فروش گیاهان بهاری است هشدار داد و گفت: این مکان که میزان استفاده از ماسک در آن حدود پنج درصد است هم اکنون به یک بمب ساعتی تبدیل شده که باید مسئولان برای ساماندهی آن تصمیمات جدی اتخاذ کنند. 

🔹حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد نیز در این جلسه گفت: در طول هفته های اخیر با کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این شهرستان رو به رو هستیم که این امر زنگ خطر جدی را در این شهرستان به صدا درآورده که نتیجه آن ورود به وضعیت قرمز کرونایی بود.

🔹حسینی افزود: شرایط قرمز کرونایی در این شهرستان از چند هفته قبل به صورت غیر رسمی با افزایش آمار مبتلایان آغاز شده بود ولی چون بیشتر مبتلایان حاضر به بستری در بیمارستان نبودند به همین دلیل محدودیت رنگ بندی امکان پذیر نشد.

🔹در ادامه این جلسە دکتر سید جمیل قادری شهردار مهاباد به ارایە گزارش در این راستا پرداخت و اظهار کرد: در این روزها که کرونا ویروس، تهدیدی برای سلامت جامعه شده است، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفادە از ماسک; مهمترین گام برای مقابله با این بیماری است.

🔹قادری افزود: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در محیط ادارە با  تصویب دستورالعمل بهداشتی توسط ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرداری به واحدهای تابعە اجرایی ابلاغ شده است.

🔹قادری ضمن تقدیر از تمانی پرسنل شهرداری بخاطر فعالیت های شبانه روزی و همگام با کادر درمان که در خط مقدم کرونا ویروس هستند، افزود: استفادە از ماسک در تمامی واحدهای تابعەی شهرداری الزامی و تمامی همکاران بە پویش من ماسک میزنم پیوستند.

🔹شهردار مهاباد خاطر نشان‌ کرد: با توجه به تمدید شدن عوارض ٣٥% شهرداری; سیستم ارزیابی سلامت مراجعه کننده به محیط شهرداری و نصب تراکت های بهداشتی و هشداری در سالن های شهرسازی و ممیزی از جمله اقدامات انجام گرفته در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مستقر می باشد.

🔹دادستان عمومی و انقلاب مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به تشدید شیوع بیماری کرونا در این شهرستان بر لزوم رعایت دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: با افراد یا اداراتی که از اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا تخطی کنند برخورد قانونی می‌شود.

🔹پوراکبر با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی حمایت کاملی از دستورالعمل های ستاد کرونا دارد; افزود: در ابتدا تذکرات لازم به منظور اجرایی شدن مصوبات ستاد برای پیشگیری از شیوع گسترده تر بیماری ارایه خواهد شد که چنانچه مورد بی‌توجهی قرار گیرد برخورد قضایی با خاطیان انجام خواهد شد. 

امتیاز :  ۱.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0