جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۴/۱۴ 
next    /  3 prev
برگزاری همایش روز شهرداری ها و دهیاری ها به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی/
برگزاری همایش روز شهرداری ها و دهیاری ها به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی/

🌐به گزارش ادارەی ارتباطات شهرداری مهاباد:
صبح امروز دوشنبه ١٤ تیرماە ١٤٠٠: همایش روز شهرداری ها و دهیاری ها به ریاست رحمانی رضایئە معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهرداران و مدیران استان در سالن اجلاس استانداری آذربایجان غربی برگزار گردید.

▫️آیدین رحمانی رضائیه در جلسه بزرگداشت روز شهردار و دهیار با قدردانی از تلاش دهیاران و شهرداران استان در مدیریت مناطق روستایی و شهری در حوزه‌های مختلف به‌ویژه کنترل شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا، اقدامات دهیاران و شهرداران در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و ضدعفونی معابر و خیابان‌ها جای قدردانی دارد.

▫️وی ضمن هشدار نسبت به جلوگیری از وقوع پیک پنجم این بیماری، خاطر نشان کرد: امیدواریم که مردم نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توصیه‌های بهداشتی و درمانی در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا یاری گر مسئولان باشند.

▫️معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، با اشاره به انتخابات اخیر به ویژه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان، گفت: مردم و مسئولان همگام با یکدیگر و متحدانه با حضور در پای صندوق‌های رأی قدرت و محبوبیت نظام و انقلاب اسلامی را به جهانیان بار دیگر اثبات کردند.

▫️معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: بیش از ٣٩ درصد منتخب شوراهای اسلامی روستا را افراد زیر ٤٠ سال تشکیل می‌دهند که بسیار حائز اهمیت است چرا که ساختار تشکیلات به سمت جوان‌گرایی حرکت می‌کند و اعتماد مردم به قشر جوان را نشان می‌دهد.

▫️رحمانی اظهار کرد: دهیاری‌ها به تعیین تکلیف، اموال منقول و غیرمنقول، ارائه گزارش به شوراها و استانداری، توجه به هزینه کردها و مصوبات و حسابرسی و جمع‌بندی حساب‌ها بیش از تحویل پست خود توجه ویژه‌ای داشته باشند. همچنین مجموعه شهرداری‌ها نیز از تغییر و تحول در ساختار اداری خود پرهیز کنند.

▫️وی ضمن انتقاد از صدور غیر تخصصی پروانه‌های ساخت‌وساز در سایر نقاط استان به‌ویژه مرکز استان، ابراز داشت: متأسفانه به سبب نبود درآمد ثابت و پایدار شاهد صدور پروانه‌های ساخت‌ و ساز دور از انتظار هستیم که انتظار می‌رود از بروز چنین مواردی جلوگیری به عمل آید. در همین راستا دولت و مجلس به دنبال ایجاد درآمد پایدار و ثابت برای شهرداری‌ها هستند.

▫️رحمانی با اشاره به ظرفیت‌های نهفته استان در بخش گردشگری با توجه به در اختیار داشتن بیش از ٩٠٠ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور همسایه، تأکید کرد: مدیریت شهری و سایر دستگاه‌های مربوطه می‌توانند با جذب سرمایه و سرمایه‌گذاران به مناطق تحت مدیریتی خود تحول عظیمی در بخش گردشگری و ایجاد درآمد پایدار ایجاد کنند.

▫️وی ضمن عذرخواهی از مردم به سبب قطعی مکرر برق و کاهش فشار آب در سطح استان، تأکید کرد: مصرف میانگین استانی در مقایسه با میانگین کشوری در سطح بالاتری قرار دارد از این‌رو از همگان تقاضا می‌شود تا صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهند.

▫️معاون استاندار آذربایجان غربی جلوگیری از تفکیک اراضی در استان به‌ویژه مناطق روستایی را ضروری دانست و گفت: چنین مباحثی منجر به ساخت‌ و سازهای غیرقانونی شده و در نهایت امنیت غذایی منطقه و کشورمان را تهدید می‌کند. در همین راستا تمامی دستگاه‌های مربوطه تمام توان خود را برای مبارزه با این موضوع به‌کار گرفته‌اند از این‌رو انتظار می‌رود دستگاه‌ها و مسئولان دولتی با مراجع قانون همکاری کنند.
 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0